Už dávno nežijeme v minulom storočí, už dávno nemusíme posielať len listy alebo dokonca ani poštové holuby. V súčasnej dobe využívame na komunikáciu predovšetkým e-maily, skrze ktoré si budujeme spolupráce alebo dohovárame zákazky. Rovnako ako v minulosti bolo dôležité, ako list vyzeral, dnes je dôležité to, ako vyzerá e-mail, z čoho ich zložený, ako sa v ňom vyjadrujeme či ci oslovujeme toho, komu píšeme. Správne napísaný e-mail nám môže priniesť rad pozitívneho, môže dokonca priniesť aj novú spoluprácu, preto by sme mali vedieť, ako e-maily správne písať, aby nám priniesli ovocie. A prečo sa to nenaučit rovno od Steva Jobsa, ktorý sa radí k najviac inšpiratívnym ľuďom sveta?
Steva Jobsa rozhodne nemusíme dlho predstavovať. Jedná sa o zakladateľa spoločnosti Apple, jedná sa teda o muža, vďaka ktorému má drvivá väčšina populácie vo vreckách telefóny s nahryznutým jablkom. Práve on si bol veľmi dobre vedomý toho, že správne napísaný e-mail je kľúčom k úspechu. Ako sme spomenuli, môže rozbehnúť nové spolupráce, na druhú stranu však i púhy e-mail buduje vzťahy so zákazníkom. Preto sa naučme podľa neho to, ako e-maily písať.
Vždy použite meno prijímateľa
Ak chcete niekoho presvedčiť, ak chcete zaujať alebo ak chcete v niekom vybudovať dôveru vo vás, rozhodne by ste mali začať používať v e-mailoch meno prijímateľa. Práve meno vzbudí v človeku pocit, že sa jedná o dôležitý e-mail a že by nemal jeho čítanie ledabolo odriecť. Práve použitie mená v e-mailu pomáha aj pri nadväzovaní spojenia, je to rozhodne dobrý krok správnym smerom.
Obsah by mal byť dobre štruktúrovaný
Ak viete, čo od prijímateľa potrebujete, vytvorte si akúsi štruktúru, podľa ktorej budete e-mail písať. Obsah by sa mal vždy riadiť podľa bodov, mal by byť písaný podľa vopred danej štruktúry. Vďaka vopred stanovenej štruktúre sa vyhnete zbytočnej omáčke okolo, ktorá nikoho nebaví. Budete však struční a jasní, čo je presne to, čo druhá strana ocení.