O franšíze ste určite počuli už niekoľkokrát zo všetkých strán. Určite teda viete, aké sú jej výhody a prečo si ju rad začínajúcich podnikateľov tak obľúbil. Ako ale celý franšízový koncept vlastne funguje, že je stále obľúbenejšou formou podnikania?
Franšíza v praxi
V praxi franchising funguje tak, že franšízor ponúkne záujemcovi o podnikanie, tzv. franšízantovi, ucelený podnikateľský balíček. Ten obsahuje unikanie know-how a dobré meno spoločnosti, finančnú podporu, investíciu do marketingu a reklamy či overené podnikateľské postupy a metódy. Napríklad franšízová sieť EXTÉRIA MARKET zaistí pre svojich nových franšízantov aj kompletne vybavenú pobočku na kľúč spoločne so zamestnancami. Keďže firma ponúka služby v oblasti BOZP a PO, pre svojich franšízantov organizuje aj pravidelné školenia, aby o problematike bezpečnosti práce mali neustály prehľad a mohli tak svojim klientom poskytovať prvotriedne služby.
Všetky tieto aspekty sú nevyhnutnou súčasťou úspešného budovania firemnej stratégie rastu. Vďaka podpore franšízora získa franšízant všetky potrebné a dôležité informácie na fungovanie na trhu av danom odvetví.
Franšízový koncept, tvorený na kľúč, tak vo výsledku slúži obom stranám. Franšízista sa stará o budovanie dobrého povedomia o značke a ďalej podnikateľskú myšlienku rozvíja. Franšízor zase poskytuje franšízantovi v rámci dohody a licencie stabilné zázemie, istotu a overené know-how, ktoré do začiatku každý podnikateľ potrebuje. Navyše s franchisingom máte oveľa vyššiu pravdepodobnosť úspechu už v prvých mesiacoch po vstupe na trh.