Začiatky podnikania sú ťažké vo všetkých smeroch, jedným z nich je oslovenie potenciálnych zákazníkov. Práve prví zákazníci sú často najdôležitejšou zložkou, pretože sa ľahko stanú vašou stabilnou základňou a prípadne aj marketingovým nástrojom. Ako ich teda na začiatku podnikania získate na svoju stranu?
V čom všetkom vám pomôžu prví zákazníci okrem väčšieho sebavedomia na štarte podnikania? Nejedná sa iba o koncové články vašich produktov alebo služieb, ale o dôležité nástroje vášho rozvoja, úspechu i zárobku.
Prví zákazníci pomocou sietí
Na začiatku podnikania vašu značku ešte mnoho ľudí nepozná, a tak je potrebné rozhodiť siete. A to priamo na siete. Sociálne siete majú to kúzlo, že nikdy neviete, podľa akého algoritmu sa váš profil bude zobrazovať, a tak sa môžete stať úplnou náhodou najviac navštevovaným profilom. Nebojte sa do sociálnych sietí naozaj ponoriť a vytvoriť tu miesto, kde sa ľudia niečo dozvedia a budú tu chcieť chodiť. Buďte tiež sami aktívnymi užívateľmi, takže komentujte, píšte a pokojne skúste radiť či odporučiť svoj produkt.
Spätná väzba
Prvým dôležitým bodom, ktorý vám prví zákazníci veľmi radi poskytnú, je spätná väzba či recenzia na váš produkt alebo službu. Už na začiatku môžete doladiť muchy a upraviť všetko tak, aby ste splnili požiadavky vašich zákazníkov. Aj tým, že zohľadníte tieto recenzie a feedback, ukážete, že vám na potrebách koncových zákazníkov záleží. Uvidíte, že aj túto zdanlivú maličkosť ľudia ocenia.
Odporúčanie
U prvých ľudí, ktorí u vás nakúpia, si začnú produkty žiť svojim vlastným životom. Možno sa zákazníci zmienia svojim známym a priateľom a odporučia im vašu značku, možno priamo nakúpia ďalšie veci ako darčeky a tiež je možné, že si vás skrátka zamilujú a stanú sa stálymi a vernými nákupcami.