Redesign vizuálneho štýlu môže osviežiť váš biznis. Postupujte ale opatrne
Business

Redesign vizuálneho štýlu môže osviežiť váš biznis. Postupujte ale opatrne

Logo a celkovo vizuálny štýl firmy má jasné posolstvo. Musí pôsobiť jednoducho, ľahko zapamätateľné a ľúbivo. Bez toho si ho do pamäti nevtiskne žiadny zákazník a produkt alebo služba kvôli tomu môžu trpieť. Ak takéto kritériá váš vizuál nespĺňa, je čas na redesign. Ako ho ale urobiť citlivo a zároveň účinne?

Maximálna zjednodušenie

Vždy záleží na tom, v akom stave sa vaša logo nachádza na začiatku. Paradoxne sa lepšie opravuje logo, ktoré vytvoril amatér ako to od profesionála, ktoré nemá žiadne chyby, ale je jednoducho nefunkčný.

Hlavný nedostatok je väčšinou v zložitom prevedení, ktoré je pre zákazníka nezaujímavé. Globalizovaný trh sa len tak hemží reklamou, nápisy a farbami. Bežný spotrebiteľ nemá šancu v tej hromade značiek uprieť dlhšiu pozornosť len na tú vašu. Preto je vhodné do loga začleniť čo najjednoduchšie tvar, len jednu alebo pár farieb a držať sa jasného symbolu.

Minimalizmus je funkčný

Predvedú si to na príklade. Keď zákazník v obchodnom dome hľadá napríklad toalety, sústredí sa v tom chaose nápisov len na znak bábiky s panáčikom. Akonáhle má naopak hlad, hľadá v centre znak vidličky a nože. Žiadne zložitosti, len jasný význam.

Nájdite preto vo svojom logu hlavnú myšlienku, a tú potom nechajte maximálne zjednodušiť. Dávajte si pozor na zmeny farieb alebo výraznú manipuláciu s tvarom. Ak má vaša firma už tradíciu a nie je na trhu nová, mohlo by sa stať, že jej zákazník nespozná. Radšej na zmenu vizuálneho štýlu pomaly upozorňujte a vytvorte len jasné zjednodušenie.

Svetoví giganti vedia, ako na to

Všimnite si napríklad firmy Apple, Nike alebo Google. Márne by ste v nich hľadali detaily a drobnosti. Vypustené sú tiež slogany, ktoré dobre fungujú v niektorých propagačných prostriedkoch, ale logo len zbytočne robia zložitým.

Na názoru spotrebiteľa záleží

Než sa pustíte do výrazných úprav, pýtajte sa na názor svojej cieľovej skupiny. Len tak si budete istí, či je logo naozaj nefunkčný. Vytvorte dotazníky, súťaže a ďalšie akcie, ktoré vám pomôžu získať názor verejnosti. O svojom redizajnu dáte vedieť, necháte rozhodnúť kupujúceho, a navyše si tým urobíte reklamu.