Ak to s podnikaním myslíte vážne, potom sa nezaobídete bez originálneho loga. Práve to vám v začiatkoch môže výrazne pomôcť. Ak si totiž logo stiahnete a iba upravíte text, vaši klienti to spoznajú. Zvlášť vtedy, ak budú z podnikateľských odborov. Nemyslite si však, že obyvatelia prevzatými podnikateľskú činnosť sa nebudú na logo pozerať. Hoci sa to nezdá, vaši zákazníci si pamätajú viac než si myslíte a v prípade, že vaše logo uvidí u ďalších niekoľkých firiem, začnú mať pochybnosti.
Ide o prvý nadviazanie komunikácie
Ešte pred tým, než sa s klientom zídete je logo tzv. Vašou vizitkou. S najväčšou pravdepodobnosťou ho uvidí váš klient pred vami dohovorenú schôdzkou. Ak si navyše vyžiada internetové stránky, je to vopred jasné. Klienta zaujíma, čo konkrétne robíte a aké máte výsledky. Vzhľadom k tomu, že by logo malo byť na internetových stránkach v hlavičke webu, uvidí ho počas pár sekúnd.
Logo vám pomáha budovať vašu dôveryhodnosť. Svojím spôsobom sa s ním všade prezentujete, nech je to internetová prezentácia, vizitky alebo propagačné materiály, vždy sa snažíte nájsť miesto pre svoj brand. Brand je v tomto prípade samotnej logo, ktoré by ste za žiadnych okolností nemali podceňovať.
Cena loga nemožno vopred oznámiť
Skutočný profesionál vám nedokáže vopred stanoviť, akú cenu bude mať tvorba vášho loga. Dosť záleží na tom, čo si pod pojmom logá zrovna vy predstavujete. Ak chcete byť naozaj originálne a jedineční, že pri pohľade na vaše logo sa všetkým ihneď vybaví vaša firma, potom nepočítajte s tým, že vám bude stačiť pár tisíc korún. Existujú logá dokonca za prekročenie s státisíce korún, ktoré využívajú nielen vlastný font, ale aj piktogramy.
Tým vám však nechceme tvrdiť, že vás tvorba loga vyjde na desiatky tisíc korún. Kvalitne vykonané logo dokážete u niektorých spoločnosti zaobstarať lacnejšie. Opäť sa budeme opakovať, závisí na tom, čo od tvorby očakávate.